Třídní vzdělávací program 2022/2023
Charakteristika třídy
Třída, je nově vymalována, opatřena novým kobercem. Je vybavena vhodným nábytkem, dostatkem hraček a pomůcek, které jsou uloženy v otevřených policích, nízkých skříňkách a plastových kontejnerech. Ve třídě se nachází několik koutků.
Třída má dostatečně velké prostory k využití, prostorové uspořádání vyhovuje nejrůznějším skupinovým i individuálním činnostem dětí.
Děti mají pocit, že si v průběhu celého dne hrají, ale při hře budou plnit řadu úkolů, seznamovat se s novými informacemi, experimentovat, zvolí si samy, jakou formou bude činnost pokračovat. Na řadu činností budeme opět využívat netradiční prostředí – les, potok, zahradu louku a další
Hernu, která je v dopoledních hodinách určena ke spontánním hrám, tělovýchovným chvilkám, cvičení a v odpoledních hodinách slouží pro odpolední odpočinek dětí. Třída je vybavena molitanovými podložkami pro odpočinek. Všechny hračky jsou dětem dostupné, vybavení hračkami je dostačující, bezpečné, vhodné pro všechny věkové skupiny.
Součástí třídy Mravenečků je také kvalitní, estetická koupelna a hygienické zařízení (WC) pro děti.
Třída Mravenečků je zaměřena na pohybovou výchovu, tvořivou a hudební výchovu.
Ke každému dítěti budeme přistupovat individuálně a poskytovat mu tak co největší rozvoj ve všech oblastech.
ROK S FERDOU MRAVENCEM
TVP je rozdělen do čtyř integrovaných bloků-podzim, zima, jaro, léto.
Integrované bloky jsou zaměřeny na zvyky a tradice spojené s vnímáním změn, které se zároveň dějí v přírodě. Pozornost věnujeme změnám ročního období, klimatickým jevům, poukazujeme na přírodu, její krásy, nutnost ji ochraňovat, zajímáme se o zvířata a rostliny. Vedeme děti k objevování, rozvoji logického a kritického myšlení a smyslu pro ekologii.
Naším cílem je vzbudit u dětí zvídavost, lásku k přírodě, naší vlasti a úctu k tradicím.
PŘI PLÁNOVÁNÍ ČINNOSTÍ SE BUDEME ŘÍDIT HLAVNÍMI CÍLY VZDĚLÁVÁNÍ:
1. Rozvíjení dítěte a jeho schopnost učení
2. Osvojení si základních hodnot, na nichž je založena naše společnost
3. Získání osobní samostatnosti a schopnost projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí.
Velkou roli zde hraje prožitkové učení a integrované vzdělávání.
Ve vzdělávání zohledňujeme věk a vyspělost dětí, individuální vzdělávací potřeby a možnosti jednotlivých dětí.
Velký důraz a velkou pozornost budeme po celý rok věnovat spolupráci s rodiči, budeme konzultovat všechny problémy a možnosti, jak co nejlépe a citlivě postupovat při výchově a vzdělávání jejich dítěte.
Třídní učitelky: Kateřina Třetinová, Kateřina Urbanová
Asistent pedagoga: Lucie Martinková
Zapsáno 26 dětí 10 dívek a 16 chlapců
Věkové složení skupiny: 4-5 leté děti
5- leté děti
Počet dětí navštěvující MŠ prvním rokem: 3
Předškoláci: 8